لزوم مبارزه با خرافات
نیکان
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:5 ::  نويسنده : علی یگانه
از جمله نشانه هاى ظهور  حضرت صاحب الزمان (ع) که در روایات به آن اشاره شده ، طلوع خورشید از مغرب است، وقوع چنین پدیده اى ، اگر معناى ظاهرى آن مراد باشد، مستلزم در هم ریختن و از هم پاشیدن نظم جهان و تغییر در حرکت منظومه شمسى خواهد بود و این با اصول حاکم بر نظام طبیعت ناسازگار  است. به طور قطع حضرت مهدى (ع )، بر روى همین زمین ، حکومت جهانى خویش را تشکیل مى دهد .

طبق برخی از نظرات و تأویلات مراد از این روایت، طلوع خورشید علم، فرهنگ و بصیرت در آستانه ظهور از مغرب زمین است و براین اساس غربیها زودتر از شرقیها ایمان آورده و تسلیم امام خواهند شد. ولی به دلیل فرورفتن شرقیها در خرافات و اوهام، ایشان دیرتر ایمان آورده و دیرتر امام را تصدیق خواهند کرد. چراکه تصویر متفاوتی از امام در اذهانشان نقش بسته است.

 

بنابراین مبارزه با خرافات واجب است و نباید اجازه داد برخی از کارهای سلیقهای و شخصی وجهه دینی پیدا کرده و به یک بدعت تبدیل شود.

خرافات و تمسک به اموري که مستند و مدرک معتبر روايي و ديني ندارند از جمله اموري است که موجب انحراف دين و منجر به بدعت در دين مي گردد. آداب و رسومي که با رنگ و لعاب ديني ناگهان در جامعه سر برمي آورند و عده اي ساده دل و يا جاهل را - هر چند با نيت پسنديده - به دنبال خود مي کشد. جاي تأسف است در برخي موارد اين گونه آيين هاي من درآوردي و نامعلوم در جامعه رواج مي يابد و برخي از مردم به جاي آنکه به علما و مراجع رجوع کرده و با تحقيق سراغ اين اعمال بروند با اعتماد به سخنان بي پايه افراد بي مايه در دام خرافات گرفتار مي شوند.

یکی از این آیین‌های خرافی، دق الباب مساجد در شب اول ربیع الاول است، بدین صورت که در شب اول ماه ربيع الاول چند ساعتي قبل از نماز صبح روز اول اين ماه مي بايست درب هفت مسجد را کوبيد و با اين کار پايان دو ماه عزاداري و آغاز ماه شادماني حضرت زهرا(س) را اعلام نمود و بدين سان از دستان حضرت زهرا (س) صله دريافت کرده و حاجات خود را طلب کنيم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: